2013 Challenge: Read more

2013 is een prachtig nieuw jaar, vol lege kalenderblaadjes. Goed, misschien heb je er al een aantal volgeschreven, maar ik durf te wedden dat de meeste maanden nog helemaal blanco zijn. En that’s great! Een nieuw jaar met nieuwe kansen. Dit jaar ga ik mijn best doen meer tijd te besteden aan dingen waar ik blij van word. Zoals lezen! En daarom verzon ik een challenge voor mezelf.
Dit jaar wil ik meer lezen. En om bij te kunnen houden dat ik ‘meer lees’ (ik deed het vorig jaar overigens ook prima, hoor) heb ik mezelf doelen gezet. Hieronder staan ze:

– 3 Klassiekers
Ik wil al tijden klassiekers lezen zoals ‘Catcher in the Rye’ en ‘To Kill a Mockingbirg’, maar op een of andere manier kom ik er steeds maar niet aan toe. Het wordt dit jaar dus mijn doel om minstens drie klassiekers te lezen. Goed voor mijn ontwikkeling, en -laten we eerlijk zijn- ook leuk om nonchalant te kunnen verwerken in een gesprek. ‘Ja, goh, dat was dus ook één van de hoofdthema’s van ‘To Kill a Mockingbird’, en de manier waarmee de schrijver daar om ging is vergelijkbaar met de situatie waarin we nu verkeren’.

– 2 Law of Attractionboeken
Ik heb het al vaker verteld, maar ik ben dol op The Law of Attraction. Het werkt, en daarom ben ik er graag mee bezig. Ik word er blij van om er steeds nieuwe dingen over te lezen, en mijn kennis en technieken uit te breiden. Vandaar dat ik dit jaar minstens twee Law of Attraction-boeken wil lezen. Ik ben al begonnen in de eerste, dus dat moet goedkomen!

– 1 autobiografie
Ik vind het altijd heel interessant om te lezen over iemands leven. Noem het mijn journalistieke nieuwsgierigheid, of gewoon domweg voyeurisme. Maar ik hou ervan. Lezen hoe iemand geleefd heeft, wat hem vormde tot wie hij is, en wat hem inspireerde om de grootste dingen te doen die hij deed. Ik las vorig jaar als de biografie van Steve Jobs. Dit jaar ben ik bezig met de biografie van Freddie Mercury, en die wil ik zeker nog uitlezen. Zo interessant!

– Minstens 1 thriller, 1 roman en 1 chicklit
Natuurlijk wil ik wel meer lezen dan hierboven vermeld staat (zie kopje hieronder), maar ik heb deze regel gemaakt zodat ik genoeg diverse dingen zou lezen. Ik lees momenteel veel chicklit, maar ik heb er nog zeker twee in de kast staan die ik nog moet lezen. Ik voel de laatste tijd dat ik weer heel veel zin heb in een triller (I ❤ thrillers), en ook een goede roman gaat er wel weer in. Afwisseling is de key to success dus.

– Per maand twee boeken lezen
En om het tempo lekker hoog te houden, ga ik proberen elke maand twee boeken uit te lezen. Dat zou makkelijk bij te houden moeten zijn, want ik plaats mijn bookreviews op maandag. En als ik er geen plaats, betekent dat dat ik geen boek uit heb. Één per week is te veel, maar één per twee weken lijkt me een prima doel. Let’s do it!

Hebben jullie ook dit soort doelen?

Bron foto’s: kknoted.tumblr.com, google.com, louisess.blogg.no, fatalconversation.tumblr.com,

6 gedachten over “2013 Challenge: Read more

  1. Wat goed van je, ik wil ook graag meer gaan lezen, maar door school kom ik er niet aan toe om meer voor mijzelf te lezen aangezien ik voor school al genoeg minder leuke boeken te lezen heb. Als ik klaar ben met school wil ik het vrije tijds lezen wel weer oppakken! 🙂 xx

Geef een reactie

