Oscars Challenge: Life of Pi

Jaren wilde ik het boek al lezen. Het schijnt een geweldig boek te zijn, maar op een of andere manier kwam het er niet van en bevond ik mezelf toch meestal in de Wereld Der Chicklits. Niets mis mee, natuurlijk, maar toch jammer. Toen de film uitkwam wilde ik hem eerst dus niet zien. Ik wilde eerst het boek lezen, en de film zou dan toch wel tegenvallen. Maar toen bleek het ineens dé kanshebber voor de Oscars en moest ik wel. Is het alle Oscarnominaties waard?

Life of Pi draait om Piscine, die vernoemd is naar het favoriete zwembad van zijn oom. Liever wil hij Pi genoemd worden. Hij groeit op in India, waar zijn vader een dierentuin heeft. Maar na een tijdje moeten ze de dieren verkopen, en naar Canada verhuizen, vanwege de slechte financiën. De boot waarop ze zitten zinkt, en Pi is de enige overlevende. Samen met een tijger moet hij zien te overleven.

In eerste instantie wilden Vriend en ik niet teveel geld uitgeven deze week (dure week). Dus we twijfelden of we wel naar de bioscoop wilden gaan. Maar wat ben ik BLIJ dat ik gegaan ben. Deze film niet in 3D kijken is een belediging voor cinema. Wat een visueel spektakel. Wat een kleuren! Ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Filmisch was het echt een kunstwerkje. Soms was het net alsof je naar een bewegend schilderij keek. Waanzinnig mooi.

Het verhaal is natuurlijk sprookjesachtig, hoewel op het einde iets aan de kracht wordt weggenomen.Dat vond ik wel jammer. Maar verder was het verhaal alsof je terecht was gekomen in een sprookjesboek. Geweldig. De special effects waren immens. Zo waanzinnig mooi. Hoe realistisch die tijger is, is niet te filmen. Ik mag hopen dat ze een prijs winnen voor deze special effects, of ik ben het geloof in de mensheid verloren.

Je MOET deze film zien, en dan echt in 3D. Het is je geld duizend procent waard. Het is echt een prachtig sprookje, waarbij je nooit visueel wordt teleurgesteld. Ondanks dat het verhaal misschien wat saai klinkt voor een film (praktisch een hele film lang een jongen en een tijger op één boot), was dat echt niet het geval. Ik heb me geen seconde verveeld. En ik voelde drie keer een traan langs mijn wang naar beneden rollen. Misschien waren het de hormonen, maar ik denk dat het komt doordat de dieren zo realistisch zijn gemaakt. En ik ben een dierenvriend, dus dat staat gelijk aan janken. Echt, ga deze film zien. Je krijgt er geen spijt van!

Heb jij Life of Pi gezien? Was je ook zo betoverd?

Bron foto’s: expatsposts.com, westoek.be

9 gedachten over “Oscars Challenge: Life of Pi

  1. Ik vond de film ook echt supermooi! Alleen het einde vond ik even wat apart. Vond alleen wel dat het echt geen film is voor kinderen, en bij mij (ik ging om 19.00u die dag) zat de helft van de zaal vol met (huilende) kinderen 😛

Geef een reactie

