Recept: Raw Vegan Brownie

De laatste tijd ben ik me heel erg aan het verdiepen in voeding. Over mijn zoektocht naar een goede eetstijl die bij me past zal ik nog een keer apart bloggen. Maar wat ik in de tussentijd al wel vond, waren twee heerlijke receptjes voor treats. GEZONDE snacks. Dingen die, als je ze eet, goed voor je zijn. Die je beter wel dan niet kan eten. En dan zijn ze ook nog lekker. Hoe awesome is dat? Ik deel met je het recept voor Raw Vegan Brownies.

Alle credit voor de recept gaat naar Imaya Sabine van de geweldige website some-like-it-raw.com.

Benodigdheden:
– 1/2 cup cashewnoten
– 1/2 cup pecannoten
– 7 dadels
– 1/4 cup cacaopoeder
– 1/2 tl vanille-extract
– een beetje zout

en voor de topping:
– 2 avocado’s
– 1 cup bevroren kersen
– 4 tl cacaopoeder
– Agavesiroop (het originele recept zegt 2 tl, maar ik gooide er gewoon naar smaak in)

Je begint met het maken van de bodem. Dit doe je door de noten te vermalen in een food processor of blender. Als je ze in de blender doet (zoals ik), doe ze dan op de pulsestand. Gooi daarna de rest van de ingrediënten erbij en mix het totdat het een redelijk plakkerige ‘deegbal’ wordt. Leg bakpapier op een ovenschaal en spreidt het ‘deeg’ uit. Mix daarna de toppingingrediënten in de blender en smeer die uit over het ‘deeg’. Stop het browniemengsel ongeveer een half uur in de vriezer. Het originele recept zei een kwartier, maar toen vond ik het nog niet ‘stijf’ genoeg. Je kunt hem ook in de koelkast stoppen, ongeveer een uur.

Mijn zoektocht naar heerlijke GEZONDE recepten bracht me al op veel mooie websites, waaronder die van Imaya Sabine. En het bracht me al veel leuke testreceptjes. Deze brownie is er ook zo een. Tuurlijk, het lijkt niet echt op een normale brownie, vol suiker, deeg, eieren en what not. Maar het is wel heel erg lekker. De eerste hap is wennen, omdat je zoetigheid gewend bent. Maar na de tweede hap wil je alleen maar door blijven eten. Zo lekker!

Een gezonde brownie? Can you believe it?

Ga jij deze Raw Vegan Brownie maken?

Ps. De maten in dit recept zijn Amerikaanse maten. Doe jezelf een plezier en koop voor iets meer dan een euro deze measuring cups op Ebay. Er gaat een hele wereld vol makkelijk koken van Amerikaanse recepten voor je open. Ik heb ze ook en ze zijn ideaal!

Pps. Alles is bij de Albert Heijn te koop!

Foto’s: Zelfgemaakt

9 gedachten over “Recept: Raw Vegan Brownie

  1. Pingback: My week in pictures #11 « writerinheels

  2. Pingback: Recept: Chocolade-havermout balletjes « writerinheels

  3. Pingback: Recept: Vegan Glutenfree Raw Heavenly Brownies | writerinheels

Geef een reactie

