My week in pictures #11

Ik meldde al even dat ik afgelopen week mezelf meer in eten ben gaan verdiepen. Ehm… dat zie je terug in mijn weekly diary. Toen ik gisteren deze post maakte, bleek dat ik vrijwel alleen foto’s van eten had. Niet dat mijn leven alleen om eten draait, maar misschien is het toch leuk om te delen wat ik in een gemiddelde week eet. Gelukkig heb ik niet alleen gegeten, maar ook gewerkt. Zo ging ik nog even naar kantoor geweest voor een vergadering. En verder werkte ik deze week thuis aan artikelen. Daar kun je niet echt foto’s van maken, helaas. Gelukkig heb ik wel veel foto’s voor je, dus kijk mee naar mijn week!


Tja. Mijn week begon niet zo gezond. Maar soms heb je er even behoefte aan. Je weet wel. Zo’n week per maand. Die Milka reep is echt een geschenk uit de hemel. Mijn favoriet denk ik, hoewel ik eigenlijk van donkere chocola hou. Vrijdag kwam een vriend van Vriend langs, die mee at. Daarna bleef hij voor een film (Flight), en aten we chips en chocola. Omdat dat soms mag. Er gaat trouwens niets boven een nieuwe stapel tijdschriften kopen. Heerlijk.

Zondag is altijd zo’n dag dat je lekker Italiaans stevig voedsel wil. Tenminste, ik. Vroeger at ik met mijn gezin altijd wereldgerechten op zondag, en er was zelfs een periode dat we elke week lasagnette aten. Zo lekker! Afgelopen zondag maakten we vegetarische paddenstoelenlasagne. Mjam!


Als toetje aten we een apple crumble die een beetje mislukte. Dus aten we maar gewoon de warme appeltjes met rozijnen en kaneel, met een bolletje vanilleijs en slagroom. Een perfect zondagavondtoetje, me dunkt.


Ik begon in het weekend ook in dit boek van mijn favoriete schrijver, Jonathan Safran Foer. Ik ben nu op twee derde (geloof ik). Zodra hij uit is, deel ik een review met je.


Ik maakte deze week brownies! Gezonde brownies, dat wel. En gezonde chocolade-havermout balletjes. Het is zo fijn te kunnen snacken terwijl je weet dat het niet slecht (of zelfs goed) voor je is. Het recept hiervan volgt ook nog.


Het was in ieder geval een troepje om de balletjes te maken!


Maandag vertrok ik naar Hoofddorp voor een vergadering bij een tijdschrift waar ik veel voor schrijf. Ik had mijn muts eigenlijk al niet meer nodig, het was best lekker buiten!


Het was een lange vergadering, maar het was het waard. Ik hield er weer nieuwe opdrachten aan over en het was superleuk mijn surrogaat-familie weer eens te zien!


Het kantoor van Sanoma Media in Hoofddorp, waar de meeste tijdschriften zitten. Als je je omdraait op deze foto kijk je trouwens recht tegen het station aan, het is echt maar twee of drie minuten lopen vanaf het station naar het kantoor.


De volgende dag nam ik mezelf voor om voortaan weer zoveel mogelijk te lunchen met salades. Een beetje werk, maar wel heel gezond. En lekker!


Gezond snacken is ook belangrijk! Het andere partje had ik trouwens al op, voordat ik dacht dat ik er een foto van zou maken.


‘S avonds hadden we zin in Mexicaans. We maakten twee kleine meergranenwraps per persoon met daarin tomaat, vegagehakt, sla, ui, maïs, avocado, geraspte kaas een beetje salsasaus en sour cream. ZO.LEKKER.


Mijn tweede (en derde) salade van de week. Een salade met gemenge sla, olijfjes, appel, fetakaas, tomaat en zelfgemaakte honing-mosterddressing.


‘S avonds wilde vriend hamburgers. Ik in eerste instantie niet, maar gaf toch toe. We hadden ovenfriet (niet zo ongezond dus), met twee witte bolletjes met mini vegahamburgers per persoon. Daarop per bolletje een half plakje kaas, sla, gebakken ui, tomaat, een klein schepje mayonaise en een drupje curry. Heerlijk! En ach, af en toe mag je zondigen hè.


Gisteravond een simpele maaltijd om het af te sluiten. Aardappeltjes met sperzieboontjes en een vegavleesje met satesaus erin. Mjam!

Is je trouwens al iets opgevallen aan mijn eetpatroon? Hmmm. Ik schrijf er nog een blogje over, binnenkort. Tot die tijd mogen jullie gissen. Volgende week wat meer andere foto’s, beloofd!

Wat hebben jullie afgelopen week gedaan?

10 gedachten over “My week in pictures #11

  1. Die salade en die wraps zien er zo delicious uit! Nu ik in Londen woon is het af en toe best lastig om gezond te eten, maar ik heb voor deze week wat inspiratie gehaald uit je foto’s.

  2. Haha, je bent zeker vega geworden door Dieren eten? Ik heb het boek na 30 blz weggelegd, ik houd te veel van mijn vlees 😉 Maar lekkere maaltijden; hoe smaken vega hamburgers? En de spinazie-kaas-rondo van de AH is ook een aanrader!

Geef een reactie

