How to: Een visionboard maken

Al jaren ben ik dol op de Law of Attraction. Ik geloof erin, ik leef ernaar, ik preach het aan iedereen die het wil horen. Maar een visionboard heb ik nooit echt gemaakt. Afgezien van een mapje op mijn computer met dingen die ik wilde (waaronder mijn hoofd op het lijf van Britney geplakt, HA). In December besloop het LOA-virus me wederom, en besloot ik zelf een keer een visionboard te maken. Het is superleuk om te doen en een heel effectief middel om je dromen te bereiken. Ik leg je uit hoe je er eentje maakt!

Benodigdheden:
– Plaatjes van dingen die je wilt/die je inspireren (kijk eens op weheartit.com, google of in tijdschriften)
– Secondelijm
– Een schildersdoek/karton/prikbord
– Een schaar
– Dingen om je board mee te versieren als je wilt (glitterpennen, stickers)

Hoe maak je het?
Zorg dat je eerst eens goed gaat zitten en op een lijstje schrijft wat je nou echt zou willen in je leven. Waar zou je blij mee zijn? Wat maakt je nou echt gelukkig? Natuurlijk, een vriendinnengroep van twintig meiden is gezellig, maar heb je niet eigenlijk gewoon behoefte aan één, twee of misschien een handjevol vriendinnen? Meer sociaal contact? En ja, die echtgenoot en baby zijn erg romantisch. Maar als je de komende tien jaar nog geen kinderen wilt, zou ik die pas over een paar jaar op je visionboard plakken. Een leuke mooie man kan natuurlijk wel! Als je op een rijtje hebt waar je echt gelukkiger van zou worden (nee, een kast vol designerkleding maakt je niet gelukkiger. Misschien is een mooie garderobe, of één designerstuk dat je graag wilt een goed begin), dan kun je aan de slag.

Kijk in je favoriete tijdschriften naar plaatjes die je aanspreken. Zoek op google of weheartit.com naar dingen die je een vrolijk gevoel geven. Ben je trouwens meer een woorden-meisje of beeld-meisje? Als je snel geïnspireerd raakt door woorden zijn quotes ook een goede voor op je visionboard. Wat past bij jou en je doel? Plak een kernwoord, of kernzin op je board.

Als je alle plaatjes hebt uitgeknipt, kun je ze gaan rangschikken op je visionboard. Plak ze nog niet meteen op, maar leg ze eerst neer hoe jij ze uiteindelijk op je board wilt. Tevreden? Lijmen maar! Tadaaa. Je visionboard is klaar. Het mooie is: je kunt altijd nog iets toevoegen of een ander/nieuw visionboard maken. Want met de tijd veranderen je wensen waarschijnlijk. Zet hem neer op een mooie plek, waar je hem elke dag ziet.

Waarom een visionboard?
Er zijn een aantal redenen waarom een visionboard goed voor je is/kan zijn. Als je een visionboard in je kamer/op je bureau/in je huis hebt die je dagelijks ziet, dan sta je weer even stil bij wat je ook alweer allemaal wilt bereiken. Je krijgt er dus een goede focus van. Als het goed is, word je er vrolijker van om naar al die plaatjes te kijken van dingen waarvan je houdt en die je wil. Ook een pluspunt dus. En als laatste zal ik in simpele bewoordingen een deel van The Law of Attraction uitleggen. The Law of Attraction stelt dat ‘like attracts like’, oftewel goed gedrag trekt goed gedrag als reactie aan, en iemand die heel chagrijnig is, zal ook veel stomme dingen meemaken waardoor hij nog chagrijniger wordt.

Je brein kan geen onderscheid maken tussen of iets echt gebeurt of dat je het fantaseert. Als jij dus elke dag naar je visionboard kijkt, en jezelf voorstelt dat je met die Chaneltas langs de Seine paradeert, dan heeft je brein geen idee dat je eigenlijk echt in Diemen Zuid achter je computer zit, terwijl het regent buiten. Maar omdat jij zo’n vrolijk gevoel krijgt, en jezelf VOELT alsof je die tas hebt en in Parijs bent, zal je brein dingen gaan zoeken die deze gedachte ondersteunen. En zo komen er dus steeds meer dingen in je leven die je dichterbij je doel van een Chaneltas brengen. Heb jij nooit gehad dat je een heel gaaf oud liedje ontdekte, en dat je die week erna ineens overal dat liedje hoorde, terwijl het helemaal geen hit is? Nou, dan.

Waar moet je op letten?
– Zet hem op een plek waar je hem elke dag ziet. Maar als je er liever geen vragen over hebt, dan is het misschien verstandig hem op een plekje in je slaapkamer te houden in plaats van in de gang of in de woonkamer.

– Kies plaatjes die een bepaald gevoel bij je oproepen. Kies dus niet een plaatje van een koppel dat er verdrietig uitziet, als je op zoek bent naar een gelukkige relatie met een geweldige vriend. Kies dan een plaatje waarop het stel er echt heel gelukkig eruit ziet en waarvan jij blij wordt. Als je kunt inbeelden/fantaseren/visualiseren dat jij dat meisje bent en je wordt blij van die gedachte, dan heb je een goed plaatje te pakken!

En mijn visionboard?
Die deel ik lekker niet! Ik hou hem voor mezelf, omdat ik me daar prettiger bij voel. Zo blijft het meer ‘van mij’, zonder dat ik me bezig moet houden met wat iemand anders van mijn wensen en dromen vindt. En bovendien kan de foto dan ook nooit ineens op een andere website opduiken. Wel zo prettig 🙂

Heb jij een visionboard?

Bron foto’s: de twee foto’s van een visionboard in wording zijn van mij, de anderen van weheartit.com en ayelencab.tumblr.com

5 gedachten over “How to: Een visionboard maken

  1. Pingback: The Law of Attraction, it works | writerinheels

Geef een reactie

