My week in pictures #12

Jeetje wat had ik een drukke week deze week. Ik had drie interviews, een vergadering en een artikel met heel veel research die ik moest schrijven. Stress! En al het werk is nog niet klaar. Maar ik weet dat het vanzelf wel rustiger wordt. En bovendien mag ik niet klagen, want ik vind het het leukste werk ter wereld. Naast al dat tikken, probeerde ik ook weer heel wat receptjes uit. Kijk mee naar mijn week.


Vrijdagavond is pizza-avond. Ik haalde pizza, omdat ik geen zin had om zelf een pizza te maken (ik was alleen). Ik moest alleen meer dan een uur wachten, dus dat was een beetje jammer. Hij was wel lekker!


Zaterdag dook ik het centrum in. Het was superkoud, wat me eigenlijk een beetje tegenviel. De zon scheen, ik had het warmer verwacht. Ik liep over de grachten, maar het ging regenen en ik kon niets vinden in de winkels. Eenmaal thuis trooste ik mezelf met een kopje warme chocolademelk. Ik gebruikte sojamelk (vanille) met een blokje pure chocola en wat pure hagelslag. En natuurlijk een klein beetje slagroom erop. Wat was dat LEKKER. Het was nog beter dan met gewone melk!


Ik besloot die middag een documentaire te kijken die ik van mezelf moet kijken. ‘Earthlings’ heet hij, en hij gaat over onze omgang met dieren. Niet alleen voor voedsel, maar ook in de kledingindustrie en de entertainmentindustrie. Er zaten gruwelijke beelden in van dieren die geslacht werden. Zoals je aan de zakdoekjes kon zien, trok ik het niet goed. En ik ben pas halverwege. Ik kijk deze week verder.


Voor de yogales probeerde ik een ontbijtreceptje dat ik tegenkwam op het internet. Nodig: twee meergranentortilla’s, een kwart appel en pindakaas. De appel snij je in stukjes, de pindakaas doe je op de tortilla, en dan doe je de appelpartjes ertussen. Je verwarmt ‘m even in de pan en klaar ben je. Ik vond het niet zo lekker, maar ik hou eigenlijk ook helemaal niet van pindakaas. En toch blijf ik pindakaas elke keer maar proberen, haha.


Maandag had ik een wekelijkse vergadering op de redactie. Ik lunchte met een vriendinnetje die ook in het gebouw werkt, en bleef de rest van de middag op de redactie hangen om aan mijn artikel te werken.


En deze badboy stond de hele middag naast me. Ik dacht de hele tijd dat het een broodje met nootjes was. Bleek het even later een stuk pure chocola met nootjes te zijn. Tja, toen moest ik wel stukjes proeven. Heerlijk!


De rest van de week werkte ik thuis. Maar ik had zin om me lekker op te tutten en droeg zelfs hoge hakken. Zoals je ziet zit er weer overal haar van mij. Een vloek, denk ik.


Ik lunchte met twee geroosterde boterhammen met een halve avocado. Beetje zout, peper en citroensap. Heerlijk. En super gezond!


Donderdagavond kan maar één ding betekenen: Wie is de Mol. Dan mag ik van mezelf ook altijd (fout) snacken. Dus nam ik lekker wat Nachos Cheese. Mjam. My guilty pleasure. Wel met flink wat glazen water natuurlijk. Was weer een heerlijke aflevering trouwens. Ik vond het helemaal niet erg dat die ene persoon er nu uit is. Het was toch niet mijn mol.


Vrijdag had ik het super druk. Zo druk dat ik niet eens tijd had om te sporten (dat komt nooit voor). Zie hier mijn to do list. Ik had twee interviews, waarvan de ene ineens wegviel omdat de interviewkandidaat waarschijnlijk niet meer wil (chaos!). Daardoor schoof alles door, en werd ik eigenlijk nog drukker (omdat ik dingen moest regelen daardoor). Maar goed, dan maar een deel afmaken in het weekend. Zo gaat dat met mijn werk.


Omdat het zo druk was moest ik dus maar even lunchen voor de laptop. Met een lekkere salade. Het was alleen iets minder dan ik verwacht had en ik had binnen no time honger. Gelukkig kreeg ik mijn artikel (waar ik heel veel voor had moeten researchen) wel op tijd af! Ben benieuwd hoe het er in het blad uitziet, want hoewel het veel uitzoekwerk was, was het wel super leuk om mee bezig te zijn.

Hadden jullie ook een drukke week?

2 gedachten over “My week in pictures #12

Geef een reactie

