Documentaire: Beyonce – Life is but a dream

Ik ben helemaal verslaafd aan celebrities. Oké, niet tot op het punt dat ik ‘Keeping up with the Kardashians’ kijk (dat kunnen mijn hersenenen niet aan), maar ik ben wel meerdere uren per dag online, en dan staan altijd de laatste showbizznieuwtjes op de achtergrond open. Ik heb dus letterlijk afgeteld naar de Beyoncé documentaire ‘Life is but a dream’. Ik leef voor dat soort documentaires, kijkjes achter de schermen. Mijn liefde begon ooit met het MTV programma ‘MTV Diaries’, werd nog eens bevestigd toen ik ‘For the record’ zag van Britney Spears, en werd laatst bezegeld met ‘Katy Perry: Part of Me’. Bijzonder fan ben ik niet van Beyoncé, maar ik heb wel een immens respect voor de performer en vind haar gaaf. Ze is een diva zoals ik ze het liefste zie. Wat vond ik van haar zelfgeregisseerde docu ‘Life is but a dream’?

Life is but a Dream volgt Beyoncé op het punt dat ze net haar vader heeft ontslagen. Ze besluit zichzelf te managen, en laat ons zien wat daar allemaal bij komt kijken. Ze zet in die periode haar meest ambitieuze performance ooit neer, bij de Billboard Awards, en komt erachter dat ze zwanger is. Je volgt Beyoncé op vakantie, achter de schermen, in de auto en in de studio.

Maar wat vond ik de documentaire tegenvallen! Na de documentaire bleef ik echt zitten met het idee: Waar heb ik nou eigenlijk naar zitten kijken? Een grote Miss Beyoncé show, waarna je eigenlijk naderhand niets geleerd hebt. Ja, je ziet haar zwangere buik. En ze vertelt dat ze een miskraam heeft gehad. That’s it. De beelden onthullen vrijwel niets uit haar leven. Je leert nul over waarom Beyoncé doet wat ze doet, wat haar drijft, wat ze op een dagelijkse dag doet, hoe haar huis eruit ziet.

Het enige wat je leert is dat Beyoncé een goede artiest is. Ze kan goed zingen, heeft een visie en is een keiharde zakenvrouw. Ik had het leuker gevonden als ze je écht had meegenomen in haar leven. Had laten zien hoe haar hotelkamers eruit zien, waar ze mee bezig was, waarom ze bepaalde dingen doet. En ook een keer zonder make-up en perfect gestyled haar. To be fair: ze draagt een aantal keer geen make-up, maar haar haar zit altijd perfect, en onflatteuze shots kent ze niet.

En whats up met die scènes waarbij ze zogenaamd geïnterviewd wordt? Je ziet alleen maar de hele tijd wide shots, waarbij het achterhoofd van de persoon die haar interviewt in beeld komt. Maar hij zegt NOOIT iets -zijn vragen zijn weggeknipt-, waardoor het geheel er heel dom uitziet, en ze hem beter uit de film hadden kunnen knippen. Of juist zijn vragen wel laten horen. Niet deze vreemde tussenweg. Echt absurd.

Ik was na het zien van de docu echt een beetje teleurgesteld. Als je relevant wilt blijven, zoals ze zegt in de docu, door wat meer over zichtzelf prijs te geven, dan moet je ook echt iets prijsgeven. Niet net doen alsof. Jammer, Beyoncé. Je hebt een geweldig talent, je bent fantastisch, en inspireert me zeker op carrièregebied om alles eruit te halen wat erin zit, maar een paar dagen na het kijken van je documentaire was ik al weer vergeten dat ik hem gezien had. Gemiste kans.

Heb jij ‘Life is but a Dream’ gezien?

Bron foto’s: justjared.com, missinfo.tv

8 gedachten over “Documentaire: Beyonce – Life is but a dream

  1. Ik heb hem nog niet gezien, maar hij lijkt me zeker erg leuk! Op zich ben ik niet iemand die zich helemaal op de hoogte houd met celeberties, maar ik vind Beyonce gewoon een prachtige inspirerende vrouw! 🙂

    xx

Geef een reactie

