Film: Sherlock Holmes 2: A Game of Shadows

sherlock_holmes_a_game_of_shadows_15021122_ps_5_s-low

Er zijn van die essentiële vragen in het leven. Zoals: waarom keek ik Sherlock Holmes 2 nooit? De beste film kwam in 2011 uit, en van de eerste ben ik groot fan. Van de filmstijl tot het acteerwerk en van het verhaal tot de sets en kleding. Ik vond de eerste echt geweldig. Maar een tweede valt altijd tegen, toch? Ik keek ‘m dit weekend en vertel je wat ik ervan vond.

Sherlock Holmes begint op de vooravond van Watson’s bruiloft. Waar Watson denkt dat Holmes hem meeneemt op een vrijgezellenavondje, blijkt Holmes alweer midden in een onderzoek te zitten naar professor Mortiarty. Hij lijkt de schakel in een reeks moorden, en Holmes wil het tot op de bodem uitzoeken. Maar veel tijd heeft hij niet, hij wordt op de hielen gezeten door mannetjes van Mortiarty. Als hij besluit samen te werken met waarzegster Sim, dan leidt dat tot een reis door heel Europa op zoek naar de professor. Als zijn plan werkt zou dat wel eens invloed kunnen hebben op de geschiedenis van heel Europa. Zoals Holmes zelf zegt: ‘No pressure’.

Ik vond de film wederom erg goed! Ik was dit keer niet zo onder de indruk als van de eerste film omdat we alle ‘trucjes’ en stijlen die ze gebruiken in het eerste deel nu wel kennen. Begrijp me niet verkeerd, die trucjes maken het juist een geweldige film. Zeker ook filmtechnisch zijn het pareltjes. Maar je bent gewoon minder mindblown de tweede keer. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds een prachtige film is om te zien. De sets en special effects zijn werkelijk waar fantastisch. Vriend (filmmaker) zei dat hij er bijna een beetje depressief van werd, zo waanzinnig zag het eruit.

SHERLOCK HOLMES: A GAME OF SHADOWS

Daarnaast is het verhaal weer lekker ingewikkeld. De helft van de tijd kon ik niet volgen waar het over ging, haha. Nee dat viel mee, maar je moet wel opletten. Soms kun je even de draad kwijtraken als je niet meer weet wie nou ook al weer wie was. Maar ik hou wel van een interessant en ingewikkeld verhaal. Er zitten een paar leuke en spannende plottwists in. Maar het allerleukste is de chemie tussen Jude Law en Robert Downey Jr., Watson en Holmes. Daarmee staat of valt een Sherlock Holmes-film natuurlijk. Ik vind het echt heel prettig om naar de twee mannen te kijken, en niet alleen for obvious reasons :). Ze hebben echt een heel goed samenspel. Er komt veel humor bij kijken.

Aanrader!

Heb jij Sherlock Holmes 1 & 2 gezien?

Bron foto: Filmdepot.nl

Geef een reactie

