Recept: Goddelijke Quesedilla’s met spinazie en brie

Zo heel af en toe denk ik dat er toch nog ergens een chef kok in me schuilt. Niet dat ik een dramatische kok ben hoor, verre van zelfs, maar ik ben nooit zo heel creatief in het zelf verzinnen van receptjes. En eerlijk gezegd wil ik dit recept ook helemaal niet googlen, want het bestaat vast al. Maar toch heb ik het lekker zelf verzonnen toen ik nog wat spinazie en champignons over had die nu echt eens opmoesten. Ik bedacht me welke smaken bij elkaar zouden kunnen passen, en het bleek per ongeluk ook nog eens heel erg lekker! Daarnaast is het echt in no-time klaar en helemaal vegetarisch. Maken dus!
Benodigdheden voor twee personen:
4 tortilla’s (ik gebruikte van die grote wraps)
Driekwart zakje strooikaas
Een paar champignons
Twee grote handen vol spinazie
1 kleine ui
1 stuk brie (dat je niet helemaal gebruikt, maar toch)
Kruiden: wat je lekker vindt. Ik gebruikte wat knoflookpoeder.

Begin met het snijden van je ingrediënten. Snij de champignons in plakjes, snij de ui in reepjes (dat is makkelijker in dit recept dan blokjes) en snij plakjes brie. Bak vervolgens in een klein beetje olie de ui alvast een beetje glazig. Leg nu op een bord één tortilla. Bestrooi die met een beetje kaas en leg daarop de ui, champignons, spinazie en brie en sprenkel er wat kruiden over. Dek nu af met nog een tortilla. Leg ‘m in een voorverwarme koekenpan, en bak ‘m een minuutje of twee/drie (op gevoel). Draai de quesedilla nu om en bak nog eens twee/drie minuten. Daarna kun je ‘m op je bord leggen en in vier stukken snijden. En je bent al klaar! Bon appetit.

Ondanks dat het niet zo klinkt, voelde het voor mij toch als een vrij licht maaltje eigenlijk. Ik weet niet zo goed waarom. Maar lekker dat het was! Een goede tip voor het omdraaien van de quesedilla: pak een koekenpan die groter is dan je bord. Leg vervolgens als je de tortilla wilt omdraaien, het bord op je tortilla in de pan. Druk nu met je handpalm op de onderkant van het bord, en draai -terwijl je druk blijft zetten- nu de pan om zodat het bord onder komt en de pan boven. Haal hem er nu van af. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was, maar zo doe ik het altijd!

Ik zat na deze quesedilla trouwens echt wel vol, maar als je nog wat meer groenten binnen wilt krijgen, kun je er nog een salade bij eten.

Kook ze!

Maak jij wel eens quesedilla’s?

Geef een reactie

