Recept: Simpele pasta vierkazen

Oké. Foto’s maken van mijn recepten kan ik niet. Daar zijn twee redenen voor: 1) ik ben te lui en wil meteen eten als het nog warm is 2) als ik het eenmaal heb klaargemaakt heb is het al ’s avonds en is er dus geen goed licht meer. Daarom zijn al mijn receptenfoto’s lelijk. Ik maak ze met mijn telefoon. Maar don’t let yourself be fooled: deze pasta is wel heel lekker. En bovendien glutenfree!

Benodigdheden voor 2 personen:
200 gram spelttagliatelle
400 gram spinazie
Een half potje erwten
Een half bakje champignons
1 ui
Pot vierkazenpastasaus van Albert Heijn
Optioneel: strooikaas

Jaja, geen zelfgemaakte saus dus. Mijn figuur kon de gedachten aan vier kazen door elkaar gooien niet aan, dus mij leek -heel erg kop in het zandtheorie- een pot voorgemaakte saus een betere optie. Dan kun je tenminste net doen alsof je niet weet wat erin zit. En het is snel! Wat handig is op doordeweekse avonden.

IMG-20130314-WA0003
Deze smaak had ik. Erg lekker!

Begin met het snijden van de ui en champignons, en zet kokend water op. Doe de tagliatelle erin en kook volgens de verpakking gaar. Bak nu de uien en champignons totdat de uien glazig zijn. Doe steeds een handje spinazie erbij, totdat het goed geslonken is (maar niet te lang, ik heb het vreemde idee dat het dan bitter wordt?). Gooi de saus erbij, en doe daarna de erwtjes erbij. Roer nog een minuut of twee drie door, en dan ben je al klaar!

Een werkelijk superheerlijke en supermakkelijke pasta, waar vriend en ik geen genoeg van konden krijgen! De ingrediënten pasten echt wonderbaarlijk goed bij elkaar. Ik krijg al weer honger als ik eraan denk…

Maak jij wel eens vierkazenpasta from scratch?

Geef een reactie

