Recept: Vegan Glutenfree Raw Heavenly Brownies

DSC_0994bewerkt

Update: Met mooiere nieuwe foto’s!

Weet je nog dat recept voor gezonde brownies dat ik je gaf laatst? Ja, dat was lekker. En heel gezond. Maar vergeet hem. Ik heb nu het lekkerste brownierecept OOIT gevonden in mijn zoektocht naar suikervrij en gezond bakken. Deze brownies zijn serieus nog goddelijker dan brownies mét suiker, en ik weet zeker dat iedereen deze kan waarderen. Elke hap die ik hiervan neem kan ik gewoon niet geloven dat dit gezond voedsel is! Heb ik al gezegd dat het heavenly is en dat je deze MOET maken? Kijk mee voor het recept.

Dit recept komt van de fantastische blog gluten-free-vegan-girl.com, van Solveig. Een wonderkind van 17 die glutenvrij, suikervrij, lactosevrij en vegan eet, yoga doet, en allround perfect is. (Hoor je de depressie over mijn eigen karakter in vergelijking?) Op haar blog plaatst ze recepten die ze verzonnen heeft in haar zoektocht naar lekker eten dat zij kan eten met haar dieet. En oh my god. Deze brownies zijn echt het einde en verder.

Benodigheden voor zes brownies:
1 cup ongebrande en ongezouten cashewnoten
1 cup dadels zonder pit
1/4 cup cacaopoeder
2 eetlepels kokosboter
Een snufje zout

Benodigdheden voor de icing op de brownies:
1 cup dadels zonder pit
1/4 cup cacaopoeder
1/4 cup gesmolten kokosboter (dus kokosolie)
3/4 cup water

DSC_0999bewerkt

De maten zijn in het Amerikaans. Op Ebay en in Albert Heijn kun je maatschepjes met Amerikaanse maten kopen. Ook kun je het gemakkelijk omrekenen als je even op google zoekt!

Bereiding:
Pulseer de cashews in een blender of foodprocessor totdat het een fijn soort meel wordt. Gooi daarna de dadels erbij (ik had ze klein gesneden om het makkelijker te maken voor de blender) en blend opnieuw totdat het allemaal aan elkaar plakt. Gooi daarna de rest van de ingrediënten (kokosboter, zout, cacaopoeder) erbij en mix het totdat het een gladde mix wordt (maar maak het niet te zacht, anders wordt het niet goed hard straks!). Doe dit vervolgens in een ovenschaal. Maak nu de topping door alle ingrediënten in de blender of foodprocessor te doen, met uitzondering van de cacaopoeder. Mix totdat het een gladde mix wordt. Doe op het laatst het cacaopoeder erin en pulseer totdat het goed gemixt is. Schep de icing over de brownies en doe dat vooral lekker dik en heel veel (you only live once). Zet hem minstens een uur in de vriezer en geniet daarna van de lekkerste gezonde brownies die je ooit zal eten. Pinky promise.

DSC_0995bewerkt

Ga jij dit recept maken? (antwoord: Ja)

10 gedachten over “Recept: Vegan Glutenfree Raw Heavenly Brownies

  1. Deze ga ik absoluut maken binnenkort! Waar haal jij cacaopoeder? Ik vind altijd van die grote potten van €15,- per stuk, en vind dit nogal zonde omdat ik nauwelijk cacaopoeder gebruik, behalve voor dit soort recepten. Weet jij dus waar je kleine hoeveelheden kan halen?

      • Dankjewel! Heb uiteindelijk een potje organic raw cacao powder gehaald bij de biowinkel (als ik het gezond doe, doe ik het ook gelijk heel gezond 😉 En als laatste die noten, waar haal je ongebrande noten? In de supermakten vind ik alleen gebrande cashewnoten, of kijk ik er weer volledig naast? Ik ga ze van het weekend maken, ben superbenieuwd!

Geef een reactie

