Hotspot: Florin

Ik ben nog steeds een beetje nieuw in Utrecht vind ik. Al woon ik er aan het eind van de zomer alweer een jaar (als je die drie maanden die ik er ooit al verbleef, niet meerekent). Maar soms blijkt ineens dat ik toch meer van de stad ken, dan ik dacht. In de periode dat ik drie maande inwoonde in Utrecht tijdens mijn stage (in 2011) kwam Vriend namelijk heel braaf elke woensdag op bezoek bij me. En meestal gingen we dan een goedkoop hapje uit eten. Een aantal keer liepen we door de Nobelstraat. We belandden een keer of twee bij Popocatepetl, en eens bij Café Rex. Maar altijd liepen we Florin voorbij, om redenen die me nu onbekend zijn. Met zijn prachtige statige uiterlijk, was het ons misschien iets te studentenverenigingdispuut-achtig. Bovendien leek het ons te duur. Maar daar is niets van waar!

Florins is een tentje in nostalgische stijl ingericht. Met overal Engelse details, zelfs op de kaart (Jack Daniels recepten enzo!). De prijzen zijn voor studenten echt prima te doen (ik at drie gangen voor 17,50!). En het is er vooral heel gezellig, er hangt een gemoedelijke sfeer, met veel mensen die gewoon binnenvallen om een biertje te pakken. Wel een beetje vreemd zijn de tafelindelingen. Er zijn relatief veel grote tafels, waardoor Vriend en ik met zijn tweeën een zespersoonstafel bezet hielden. Met toestemming van de bediening overigens.

Eten als vegetariër is in Utrecht zo makkelijk nog niet. In vrijwel alle eetcafé’s, mag je in je handen knijpen als je één of twee opties hebt. Waarvan eentje standaard met geitenkaas (waar ik niet eens heel erg van hou). Florins geeft je iets meer keuze, wat ik erg prettig vond. Vriend en ik begonnen onze avond met een mandje brood met kruidenboter. Daarna at ik een vegetarische wrap. Ik kreeg een grote wrap gevuld met groenten en HEEL VEEL KAAS. Veel te veel zelfs. Het was wel lekker, maar was lekkerder geweest met minder kaas. De nachochips die erbij zaten waren heerlijk, en het dipsausje een beetje aan de zoete kant. Ik had liever guacemole of een salsasaus gehad. Maar al met al was het best een lekker hoofdgerecht, toen ik wat kaas eruit had geschraapt.

Als nagerecht deelden vriend en ik een chocoladetaartje met vanille-ijs. Thank god dat we deelden, want wat kregen we véél! Het was wel lekker, maar eerlijk gezegd heb ik veel liever mijn gezonde brownies. Veel smaakvoller! Deze had toch een klein beetje die melige nasmaak die je snel bij bloem en ei hebt, vind ik.

Al met al heb je een prima etentje bij Florins, zeker als je gewoon voor een hapje tussendoor gaat en geen culinaire hoogstandjes verwacht. Voor de prijs is het echt prima. Wij gaan nog eens terug, en dan probeer ik de lasagne met spinazie en fetakaas en het appelgebak. Ik ben nu al benieuwd!

Eet jij wel eens bij Florins, en zo ja: wat kies je dan?

Bron beeld: mentalraytips.blogspot.com

4 gedachten over “Hotspot: Florin

Geef een reactie

