Recept: Vanille Milkshake (suikervrij & healthy!)

DSC_1266bewerkt

Af en toe heb je zin in een toetje. Maar om nou meteen ijs te eten? Nee, een drankje voldoet. Een milkshake, dan. Maar een echte milkshake, met vanille-ijs en suiker, is natuurlijk verre van gezond. En veel werk. Een simpele en minstens zo lekkere oplossing heb ik voor je! Een complete guiltfree milkshake!

Benodigdheden:
1 glas amandelmelk (250ml)
5 ijsklontjes
1 eetlepel vanille-essence

DSC_1262bewerkt

Het leven kan soms zo simpel zijn: gooi alle ingrediënten bij elkaar, en zet je blender op een hoge stand, zodat het lekker gaat schuimen. Het lekkerste is als je de amandelmelk in de koelkast bewaart, dan is het extra koud. Je kunt een beetje spelen met de hoeveelheid ijsblokjes die je erin doet, maar onthou wel dat hoe meer ijs = hoe minder smaak.

Een compleet gezond toetje met weinig kcal, en binnen een minuut of twee klaar! Wat wil je nog meer in het leven?

Maak je wel eens zelf een milkshake?

4 gedachten over “Recept: Vanille Milkshake (suikervrij & healthy!)

    • Zeker! Ik gebruikte vanille-extract 🙂 Ik noem het altijd essence, waarom weet ik ook niet. Het is volgens mij hetzelfde. Met vanillestokjes moet ook zeker kunnen, al heb ik geen ervaring met de hoeveelheden!

Geef een reactie

