Hotspot: La Grotta

Vriend en ik gaan gemiddeld eens per week ergens buiten de deur een hapje eten. Even de week afsluiten, en dan het liefst voor niet teveel geld. Afgelopen week hadden we zin in een pizza. In het centrum graag. Maar een aantal van die tentjes hadden we al geprobeerd. En dus kwamen we uit bij La Grotta. Volgens Iens.nl een oud tentje waar je vooral voor de pizza heen moet gaan. Prima. Dus wij aten er. En is het iets?
La Grotta is zo’n tentje met van die heerlijke foute decoraties. Denk afgebladderde muurschilderingen, en druiven aan het plafond. Alleen de gladde Italiaanse muziek ontbrak. Een lief klein mannetje wees ons onze plekken, en een aardige vrouw bediende ons. Vriend koos een calzone met gehakt, en ik ging voor de Quattro Stagioni, met in plaats van salami spinazie. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over, wat een groot pluspunt is. Ik had online al dingen gelezen over dat die pizza erg smakelijk is. En dat bleek wel te kloppen. Hij is best lekker, maar een heel groot nadeel is dat de pizzeria geen verse ingrediënten gebruikt. Zowel de paprika als de champignons komen overduidelijk uit blik, en dat vind ik eerlijk gezegd voor een ‘echte’ pizzaria niet kunnen. Je verdient je geld met het verkopen van lekker eten. Dan gebruik je toch verse producten? De pizza smaakte prima hoor, maar voor negen euro mag je meer verwachten. Als ik een restaurant had, zou ik niet eens overwegen ingeblikte producten te gebruiken. Ik vind het een belediging voor je klant. Wel hadden ze heel veel keuze voor vegetariërs, wat ik dan wel weer een groot pluspunt vind!

Al met al is het een prima tentje voor een snelle simpele pizza. De sfeer is gezellig, als je houdt van die foute decoraties (ik wel). Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Maar als snelle studentenhap is het een prima tent, op een handige locatie aan de Oudegracht (vlakbij Umami en Sushi Qube).

Eet jij wel eens bij La Grotta?

Bron foto: lagrotta-utrecht.nl

2 gedachten over “Hotspot: La Grotta

  1. Hi nicchie,

    Dat die tent nog steeds bestaat… Ik heb er heel lang geleden eens gegeten met Jan. In mijn vorige leven, dus echt lang geleden. Kan me de kitch inderdaad nog herinneren. En ook de gastvrijheid.

    Geniet van jullie culinaire ontdekkingstocht in Uttereg..

    Liefs,

    Tante

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    Op 22 apr. 2013 om 10:04 heeft writerinheels het volgende geschreven:

    > >

Geef een reactie

