Recept: Banana Chocolate Bites

DSC_1253bewerkt

Een snel en makkelijk receptje, wat je dagenlang voorziet van gezond snoepmateriaal? Yes, please! Toen ik deze Banana Bites tegenkwam op Detoxinista.com, MOEST ik ze dan ook namaken. En op wat geklieder met de gesmolten chocola na, was het zo gebeurd. Nu pik ik gemiddeld twee keer per dag even een klein hapje uit de vriezer. En slecht hoef ik me daar niet over te voelen. Pure chocola zit namelijk vol met antioxidanten! En dan zit er ook nog banaan in en een beetje pindakaas erop. MJAM!
DSC_1254bewerkt

Benodigdheden:
85 gram pure chocolade
1 banaan
Een beetje pindakaas
Een beetje gesmolten kokosolie (optioneel, ongeveer een eetlepel)

Je kunt dit recept maken met een van te voren ingevroren banaan, of met een banaan op kamertemperatuur. Ik had de eerste, maar ik denk dat het nog makkelijker is om met de tweede te werken. En smaaktechnisch maakt het niets uit.

DSC_1241bewerkt

Pel je banaan en snij ‘m in plakjes. Niet te dun, maar ook niet te dik. Waarschijnlijk krijg je tussen de tien en vijftien plakjes, maar minder kan ook. Smelt nu de chocolade in een kommetje in de magnetron. Tussendoor moet je wel even roeren, anders smelt het niet goed. Leg op een bakplaat een stuk bakpapier. Als de chocola gesmolten is, doop je met een lepel de banaanplakjes in de chocolade, en zorg dat ze aan alle kanten bedekt zijn. Leg ze vervolgens op de bakplaat. Stop de bakplaat nu in de vriezer. Na een paar minuten is de chocolade al gestold, maar je wilt dat de banaan een ijstextuur krijgt. Het beste kun je ze dus de hele nacht in de vriezer laten. Als je werkt met bananen die al bevroren waren (zoals ik), dan hoeft het maar een half uurtje in de vriezer. Haal ze er daarna uit. Mix de pindakaas met de kokosolie en doe een druppel pindakaasmengsel op je bananenbite, en stop weer terug in de vriezer. Wederom een half uurtje later zijn ze klaar!

Ook lekker zonder de kokosolie.

DSC_1256bewerkt

Een klein simpel snackje dat binnen no time klaar is, en waardoor je de hele tijd heen en weer wandelt naar de vriezer. Promise.

Ga jij deze bananabites maken?

4 gedachten over “Recept: Banana Chocolate Bites

Geef een reactie

