Film: The Place beyond the Pines

3135_F_PLACEBEYOND THE PINES 70x100 op 50%  2.indd

Wat een goede dingen hoorde ik over deze film. Ik moest erheen, dat wist ik zeker, maar waar het over wist ik eigenlijk niet. Pas de avond van te voren las vriend voor dat het ging over een motorrijder die een overval wilde plegen om geld te verdienen voor zijn kind en vriendin. Hmm. Motorrijders en overvallen, dat zijn normaal gesproken niet mijn favoriete onderwerpen. Maar ik besloot toch te gaan. Zelfs nadat iemand een grote spoiler op Twitter zette (haat!).

‘The Place beyond the Pines’ draait om motorstuntrijder Luke (Ryan Gosling) die er achter komt dat hij met zijn ex-vriendin Romina (Eva Mendes) een kind heeft. Hij besluit dat hij koste wat kost voor zijn gezin moet zorgen, en met zijn magere inkomen als stuntrijder lukt dat niet. Hij gaat banken overvallen. Daarbij komt hij tot een confrontatie met Avery (Bradley Cooper). De gevolgen van die confrontatie strekken zich uit tot de levens van hun tienerzonen.

PLACE BEYOND THE PINES

Deze film was compleet anders dan ik verwacht had, op één of andere manier. Bij de titel had ik een heel trage emotionele film verwacht, of iets dergelijks. En toen vriend las over de motorrijder en overvallen, werd hij helemaal enthousiast, want dit zou een gave actiefilm worden. We zaten er allebei naast. Het was namelijk een beetje van beiden. Het is eigenlijk een beetje twee films in één. Het eerste deel is compleet anders dan het tweede, en ik weet niet goed waar ik een voorkeur voor heb. Net als dat ik niet goed weet of ik nou liever Ryan Gosling of Bradley Cooper heb. Gelukkig hoefde ik niet te kiezen, en kreeg ik allebei.

Ik vond de film niet helemaal voldoen aan mijn verwachtingen, hij stelde me wat teleur. Ook omdat hij me niet raakte. Er zaten veel losse eindjes in, die niet bij elkaar worden gebonden. Het was niet rond, wat mij betreft. En dat vind ik in een verhaal als dit altijd wel prettig. Het concept vond ik boeiend, en de acteurs speelden stuk voor stuk geweldige rollen. Vooral de zoon van Avery speelde een glansrol, vond ik. Toch fladderde het verhaal maar een beetje rond, en raakte het me niet. Het had ook zeker een half uurtje korter gekund, wat mij betreft.

PLACE BEYOND THE PINES

Jammer, want ik had veel goede dingen over deze film gehoord!

Ben jij ‘Team Ryan’ of ‘Team Bradley’?

Bron foto’s: filmdepot.nl

6 gedachten over “Film: The Place beyond the Pines

  1. Ik had eerlijk gezegd nog helemaal niks gehoord over deze film, maar als ik de titel zo zou lezen zou ik ook eerder een drama verwachten. Als ik hem ga kijken, zou ik sowieso team Ryan zijn!

  2. Ik vond ‘m heel mooi. Vooral het deel met Ryan Gosling, wat een fantastische acteur (al moet -ie wel uitkijken dat hij niet getypecast gaat worden).

Geef een reactie

