Recept: Paddenstoelenrisotto met Grana Padano

DSC_0884bewerkt
Soms ben ik er heilig van overtuigd dat ik een recept al eens geplaatst heb op mijn blog, maar kan ik hem vervolgens met geen mogelijkheid terugvinden. Zoals deze badboy. Ik maak eigenlijk helemaal niet vaak risotto. Wat je gerust opmerkelijk kunt noemen, aangezien ik elke keer dat ik het eet in een soort orgastmische omg-waarom-maak-ik-dit-nooit-staat kom. Risotto is comfortfood. A f*king great one, that is. Dus vergeet vandaag even wat het woord ‘groente’ betekent en geniet. GENIET.

Benodigdheden:
200 gram risottorijst
1 liter groentebouillon (2 bouillonblokjes)
1 bakje paddenstoelen
1 ui
1 teen knoflook
1 puntpaprika
40 gram Grana Padano
Kruiden naar smaak (zout peper, eventueel basilicum of oregano)

DSC_0886bewerkt

Breng een liter water aan de kook, en gooi de bouillonblokjes erin. Bak in een koekenpan de teen knoflook en een ui totdat hij glazig gebakken is en doe dan de rijst erbij. Schep nu steeds een schep bouillon bij de rijst, en wacht tot deze opgenomen is door de rijst. Schep dan een volgende lading bouillon erin. Kijk uit dat je rijst niet aanbrandt. Halverwege je bouillonlading, snij je de paddenstoelen en puntpaprika. Voeg die een paar minuten voor het eind toe, zodat ze mooi gaar worden en de smaak opnemen. Als alle bouillon is opgenomen, en de paddenstoelen en puntpaprika gaar zijn dan zet je het vuur uit. Gooi nu de Grana Padano er door, en schep om zodat het goed smelt. Kruid nu naar smaak. En dinner is ready!

DSC_0889bewerkt

Hoe vaak maak jij risotto?

Geef een reactie

