Recept: Peanutbutter & Banana Oatmealcookies


DSC_1324bewerkt
Ik heb jullie een beetje verwaarloosd. Ik ben namelijk een beetje druk geweest. En daarnaast heb ik weinig recepten gemaakt die ik met jullie kon delen. Niet dat ik niets lekkers heb gemaakt, nee, ik heb heerlijke dingen gemaakt. Maar allemaal naar recept van dezelfde site, en ik vind niet dat ik die zomaar allemaal kan plaatsen. Maar goed nieuws: de komende twee recepten zijn helemaal van mezelf! Deze koekjes zijn een gezond tussendoortje, die je guiltfree kan eten en die ook nog eens helemaal yummy zijn!DSC_1325bewerkt

Benodigdheden:
100 gram havermout
1 banaan
1 dikke eetlepel biologische pindakaas
4 dadels, in stukken gesneden
Twee handenvol walnoten, gesneden
(Je kunt eventueel wat agavesiroop toevoegen om het zoeter te maken)

DSC_1330bewerkt

Verwarm de oven op 175 graden. Prak de banaan in een kom. Gooi nu de havermout en pindakaas erbij. Kneed dit door elkaar zodat het goed gemengd is. Voeg nu de dadels en walnoten toe (je kunt altijd nog meer nemen als je het niet goed in balans vindt qua smaak). Pluk steeds stukjes van dit mengsel af, rol het tot een koeskjesvorm en leg het op de bakplaat. Bak nu zo’n vijftien minuten in de oven. Enjoy!

DSC_1321bewerkt

Maak jij wel eens havermoutkoekjes?

Ps. Dit is een erg leuk recept om mee te experimenteren. De volgende keer ga ik kijken of ik ze nog iets minder ‘hard’ kan krijgen door wat vloeistof toe te voegen. Maar in principe kan dit je basisrecept zijn om alles aan toe te voegen: fruit, noten, leef je uit!

Geef een reactie

