Film: The Best Exotic Marigold Hotel

the_best_exotic_marigold_hotel_56031256_ps_1_s-low

Exuses, excuses. Ik heb de blog een beetje verwaarloosd (alweer). Ik heb het zo druk de laatste tijd. En heb maar weinig zin om in de keuken te staan (gek genoeg). Wat is wel nog steeds doe is ’s avonds een film kijken. Laatst kwam The Best Exotic Marigold Hotel op tv, en ik deed een vreugdedansje. Die film wilde ik al maanden zien. Een stel Britse bejaarden in een afstands Indiaas hotel? Dat leek me hilarisch. En laat ik dan ook nog een zwak hebben voor India…

The Best Exotic Marigold Hotel draait om een groep gepensioneerde Britten die hun oude dag besluiten door te brengen in het levendige India, nadat een flitsende reclame voor het Marigold Hotel ze over de streep getrokken heeft. Eenmaal daar blijkt het allemaal net iets minder mooi dan in de gladde advertentie. Maar al snel zien ze in dat ook hier nog een toekomst voor ze ligt.

Maggie Smith, Judie Dench, Bill Nighy, Dev Patel, INDIA, moet ik je meer redenen geven om deze film op te zetten? Ik vond het een heerlijke film. Ondanks dat er eigenlijk weinig gebeurde, het was een vrije trage kleine film. Maar dat vond ik wel fijn. Bovendien; zet een stel uitmuntende acteurs in een groep en het wordt vanzelf feest. Ik vond het naast een grappige film ook een mooie, ietwat tragische film over de vergankelijkheid van het leven. De uitzichtloosheid. Hoe we allemaal eigenlijk maar iets doen. Maar wat aankloten.

IMG_1307.CR2

Maar bovenal was de film optimistisch, en met vlagen ook grappig. En gelukkig ook met een happy end. Daarnaast biedt India als decor natuurlijk en kleurrijk schilderij, waarop de acteurs alleen hun stroken nog maar hoeven aan te brengen. Can’t go wrong with India. In mijn optiek althans. Maargoed. India staat dan ook hoog op mijn bezoeklijst. En na het zien van deze film alleen maar hoger.

Een heerlijke feelgood film die je reisvirus nog wat aanwakkert. Gaat het zien.

Heb jij ‘The Best Exotic Marigold Hotel’ al gezien?

Bron beeld: filmdepot.nl

4 gedachten over “Film: The Best Exotic Marigold Hotel

  1. Ik heb hem nog niet gezien, maar hij lijkt me wel erg leuk! Toen ik voor het eerst de trailer zag, wil ik hem heel graag gaan zien, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Misschien moet ik hem toch maar gaan kijken.

  2. Ik heb hem gezien! Hele fijne feel good film!
    Mooi ook hoe ze laten zien dat ouderen zich veel beter aan kunnen passen aan een nieuwe omgeving dan wij (en de ouderen zelf ook!) vaak denken.
    En India is inderdaad een prachtig decor voor deze film!

Geef een reactie

