Recept: Gevulde aubergine

DSC_1237 2bewerkt

Als je de blog Dailylin.nl niet kent, dan mis je iets. Lin schrijft elke week over haar hardloopavonturen, deelt de fijnste receptjes en droomt graag over mooie reizen. Needless to say: inspirerend. Hoe ik op dit recept kwam, weet ik niet meer. Maar ik had nog nooit gevulde aubergine gemaakt, en dit recept leek me erg lekker. Maar soms zit de wereld even niet mee. Zo was de ricotta op in de supermarkt. En heb ik een grafhekel aan munt. Dus tweakte ik het recept hier en daar naar mijn smaak. Het was jummy. Do try at home.

Recept voor twee personen van Dailylin.nl:
2 aubergines
een grote tomaat
een kleine witte ui
een klein handje munt (in mijn geval: basilicum)
4 eetlepels ricotta (in mijn geval: hüttenkase)
zout & peper
olijfolie
teentje knoflook

DSC_1240 2 bewerkt

“Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de aubergines en snijd ze door de helft. Lepel het zachte gedeelte uit de aubergine en houd dat even apart. Pers het teentje knoflook uit en maak hier samen met het zout en peper en de olijfolie een mengsel van. Besprenkel hiermee de aubergines en zet de aubergines zo’n 8 minuten in de oven.

Snijd intussen de tomaat, de ui en het zachte gedeelte van de aubergine fijn (het gedeelte wat je net hebt weggezet, niet de aubergine uit de oven ;)). Bak dit in een pan. Vul de aubergines wanneer de 8 minuten om zijn met dit mengsel en zet de aubergine nog 2 minuten in de oven. Serveer met de munt en ricotta.” – Dailylin.nl

Ik kan het zelf niet beter zeggen, dus vandaar dat ik Lin quote. Ook met hüttenkase en basilicum was het erg lekker. Ik at er een paar stukjes stokbrood bij, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Deze aubergine vult je maag als een malle.

DSC_1239 2 bewerkt

Maak dit recept. Je zult geen spijt krijgen! Completely healthy, veggie & summerproof!

Maak jij wel eens gevulde aubergine?

De directe link naar het recept: http://dailylin.nl/recept-gevulde-aubergines/ (thanks Lianne die, unlike me, nog wel ogen in haar hoofd heeft)

6 gedachten over “Recept: Gevulde aubergine

Geef een reactie

