Recept: Couscoussalade

DSC_12411bewerkt

Zoals je ziet heb ik deze heerlijke salade op het balkon in het zonnetje opgegeten. Yay! Couscous is zo’n maaltijd die ik eigenlijk maar heel weinig eet. En elke keer dat ik het eet, vraag ik me af waarom ik het niet vaker eet. Ik vind het altijd ZO lekker. Zeker in de zomer is het een heerlijk maaltje. Lekker licht, fris. Ik at er falafel bij, en ook dat was een heerlijke combi. Maar die kun je zelfs nog weglaten als je wilt!

Benodigheden 2 personen:
Falafel
Couscous (150 gram)
Fetakaas (een paar blokjes)
Olijven (een aantal)
1 grote tomaat
Drie bosuitjes
Een handvol rozijnen
Een handvol walnoten
Olijfolie
Zout

Bak de falafel volgens de aanwijzingen (meestal een minuut of vijf op middelhoog vuur). Kook water. Stop de hoeveelheid couscous in een schaal, en giet het kokende water eroverheen. De couscous moet net onder water staan. Na een minuut of drie is dit volledig opgenomen en moet het niet meer te hard of te plakkerig zijn.

DSC_12441bewerkt

Snij de tomaat, olijven en bosui klein. Gooi het samen met de blokjes fetakaas, een handje rozijnen, en een handje walnoten (in stukjes gebroken) door de couscous. Maak nu op smaak door er een scheutje olijfolie doorheen te schenken, en zout (evt ook peper) toe te voegen. Serveer de falafel los, of gooi het ook door de couscoussalade heen. Enneh: het staat je natuurlijk vrij om meer rozijnen/walnoten/whatever toe te voegen. Vriend heeft een hekel aan rozijnen, dus ik deed er weinig doorheen. Één keer raden wie er halverwege de maaltijd opstond ‘omdat er toch wel wat meer rozijnen in mogen.’ (Hint: ik was het niet)

Simpel, snel klaar en ook nog eens heel lekker!

Hoe eet jij je couscous het liefst?

2 gedachten over “Recept: Couscoussalade

Geef een reactie

