Recept: Big ass salad

DSC_12541bewerkt

Als ik mijn zin had (of eigenlijk: niet zo lui was) dan zou ik elke dag als lunch een salade eten. Het lost namelijk twee problemen op: 1) je zit meteen de rest van de middag vol, 2) ik hoef me meteen niet meer druk te maken over het feit of ik wel genoeg groenten binnenkrijg bij het avondeten. Al gebruik je maar een beetje groenten in je avondeten: je hebt je vitamientjes voor de dag toch al op. Ideaal. Maar het kan soms nogal een klus zijn om een salade in elkaar te knutselen. Van de week maakte ik een gigantische salade, en ik vond ‘m er zo mooi uitzien dat ik besloot een foto te maken en de ingrediëntenlijst te delen. Mjam!
Ingrediënten:
Zakje gemengde sla (liefst geen ijsbergsla) – 50 gram
1/3e komkommer
1/3e blikje maïs
1 tomaat
1 bosui
Een aantal olijven
Wat fetablokjes
Evt: walnoten

DSC_12551bewerkt

Als dressing mixte ik mosterd met wat water en agavesiroop. Ik hou namelijk niet zo van de honingsmaak, dus ik maak het met mijn eigen variatie 😉

Flinke maaltijd, maar de hoeveelheid werk viel best mee. En je zit de hele dag vol. Enjoy!

Wat is jouw go to salade?

2 gedachten over “Recept: Big ass salad

Geef een reactie

