Hotspot: Scoop

Zodra de zon schijnt kan ik nog maar aan één ding denken: IJSJES. En nu ik in Utrecht woon heb ik daarvoor mijn eigen hotspot, die helaas helemaal aan de andere kant van Utrecht zit. Maar laatst was ik weer eens in Etten-Leur, waar ik vandaan kom. Lekker lunchen (hotspot komt nog) en bijkletsen met mijn twee beste vriendinnetjes. Het zonnetje scheen, het broodje was op. Tijd voor een ijsje, dus! Laat er nu net een heerlijke ijszaak in het centrum van Etten-Leur zitten.
De naam is Scoop, en hij zit tegenover het gemeentehuis. Al jaren lang is hij elke zomer mijn go to spot voor een ijsje. Ik zou eerlijk gezegd geen andere ijszaak weten in E-L, maar ook omdat ze écht lekker ijs maken en verkopen. Ze verkopen zo’n twintig soorten ijs (gok ik), voor een euro per bolletje. Mijn standaardkeuze is altijd groene appel, omdat die zo fris en zuur van smaak is. En daarbij neem ik dan iets romigs. Vanille, hazelnoot, caramel… Hmmm. Afgelopen keer twijfelde ik tussen chocoladekoekjes en bastognekoekjesijs. Ik koos voor het laatste. En man, daar had ik geen spijt van. Behalve dat het erg romig was en echt smaakte naar de koekjes, zaten er ook gewoon stukjes koekjes in! OMG.

De appeltaartsmaak was uitverkocht, dat moge duidelijk zijn. Ik wil niet eens weten hoeveel suiker en andere ongezonde dingen in het ijs zitten, haha. Daar draait het ook niet om denk ik. In de zomer, op het terrasje met een ijsje, moet je alleen maar genieten. En dat kun je bij Scoop.

Wat is jouw favoriete ijszaak?
Beeld: facebook

2 gedachten over “Hotspot: Scoop

Geef een reactie

