Hotspot: Roberto Gelato

Ik woon nu bijna een jaar in Utrecht met vriend. En ondanks dat we er eind augustus kwamen wonen, was er afgelopen jaar weinig aanleiding op zoek te gaan naar een lekkere ijstent in Utrecht. Al snel kwam ik erachter dat Ijssalon Roberto Gelato Utrecht als beste ijs wordt gezien van de stad. Alleen, huil-huil, zit die aan de andere kant van Utrecht. Vriend en ik zijn nu al meerdere keren een kwartier naar de ijstent gereden. Een echte investering voor een ijsje dus. Maar die is het waard. Dat wijzen alleen de lange rijen voor de ijssalon al uit.Β 
Laat je overigens niet afschrikken door de lichte psycho-blik die de eigenaar heeft op de homepage van de ijszaak. Of de absurde slogan (‘Ijs met een passie voor ijs’ WTF?!). Het ijs is erg lekker. Deze Italiaan weet wat hij doet. Getuige ook de vele krantenartikelen aan de muur, waarin hij stuk voor stuk tot beste salon van de stad wordt verkozen. Het schattige tentje zit in een super leuke buurt, waar parkeren overigens niet per se makkelijk is. In het kleine zaakje puilen de klanten vaak uit, tot ver op de straat. Dit zijn trouwens ook mensen die ijs mee nemen naar huis. En laatst stond ik zelfs achter twee Spaanse triatleten die even een ijsje kwamen halen. Dat zegt genoeg, denk ik.

Roberto verkoopt zo’n dertig smaken ijs, vermoed ik. Van de doorsnee klassiekers tot nieuwe smaken. En ook zijn klassieker ‘Witte vrouwen ijs’ is altijd aanwezig. Ik at de laatste twee keer smaken die ik zo goddelijk vond dat ik ze aan iedereen aanraad: yoghurtaardbei en Italiaanse chocoladekoekjes. Ik vond ze allebei zo lekker dat ik niet kon kiezen welke ik eerst opat (ik eet altijd een bakje ipv hoorntje).

Mocht je in Utrecht zijn, en beschikken over een fiets of auto (want het ligt niet in het centrum), dan moet je zeker hier een ijsje halen.

Kom je wel eens bij Ijssalon Roberto Gelato?
Beeld: tripadvisor.nl

3 gedachten over “Hotspot: Roberto Gelato

  1. Ik heb dus bij Roberto in de straat gewoond tijdens mijn studie. Hoe vaak ik na het eten niet erheen ben gelopen voor een toetje? En literbakken insloeg voor in mijn eigen vriezertje?! Zooo lekker, echt het beste ijs van Utrecht inderdaad!

Geef een reactie

