Recept: Tomaten & mozzarellarisotto

DSC_1857bewerkt

Voor iemand die houdt van gezond eten, was mijn vakantie een aaneenschakeling van mislukkingen. Alleen waren die bussen pringles, koekjes en wijntjes geen mislukking, want ik genoot ervan. For the time being. En toen ik terugkwam en ik eindelijk mijn kookmojo hervond, besloot mijn neus zich hermetisch af te sluiten, en mijn hoofd te exploderen. Needless to say, ik proefte niks en kroop heel zielig op de bank. Maar zodra mijn neusgaten weer teken van leven gaven, ging ik aan de slag met dit recept van één van mijn favoriete kookblogs Beginspiration.nl. Een yummy en simpele risotto, smeuiig en zacht, om een geluksdansje bij uit te voeren.

Voor dit recept kan ik totaal geen credits nemen. Desondanks is het een heerlijk recept, en moet je het maken!

Benodigdheden voor 2 personen – Beginspiration.nl:

 

halve kilo tomaten, gehalveerd
1 teentje knoflook, in hun schil (ik had de schil eraf gehaald, worked fine)
tijm
oregano
olijfolie
zout/peper

750 ml groentebouillon
1 ui, fijn gesneden
150 gram risotto rijst
1 bol buffelmozzarella, in stukken
Geraspte Parmezaanse kaas (optioneel) (Ik liet het weg..)
extra vergine olijfolie

DSC_1855bewerkt

Begin het met voorverwarmen van de oven op 180 graden. Was de tomaten, halveer ze en verwijder het groene deeltje middenin. Leg ze nu op de bakplaat en besprinkel ze met de kruiden en olijfolie. Bak ze 1 uur, en vergeet niet na twintig minuten de knoflook toe te voegen. Zet nu de bouillon op voor de risotto. Bak in wat olijfolie of boter je kleingesneden ui totdat hij glazig is. Voeg nu de risottorijst toe en bak een paar minuten mee. Voeg dan de eerste lepel bouillon toe, en wacht totdat het vocht opgenomen is. Voeg nu weer een lepel bouillon toe, en blijf dit proces herhalen tot de risotto gaar is.

Als de tomaten klaar zijn, pureer ze dan in een vergiet, boven een kom. Ik pureerde ook de knoflook. In je kom ontstaat nu een heerlijke tomatensaus. Roer deze door je risotto en laat een paar minuten meekoken. Zet op laag vuur en breng nu op smaak met zout en peper en parmezaanse kaas. Voeg als laatste de stukken buffelmozzarella toe en laat een minuutje staan. Roer nu de risotto om zodat het er goed intrekt.

DSC_1854bewerkt

Wat een heerlijk receptje is het, zelfs als je smaakvermogen nog niet helemaal optimaal is. Credits to Ianna, en maak dit recept absoluut thuis!

Wat is jouw favoriete risottorecept?

Geef een reactie

