Recept: Cannelloni met zalm

Cannelloni

You love pasta, I love pasta, you know I love pasta. Pasta is onze beste vriend. En niet zonder reden. En nu ik in Utrecht woon en een ruime keuken (ja, echt!) heb, heeft het kookvirus me een beetje te pakken. Ik vind het heerlijk om na te denken over receptjes en dingen uit te proberen.Zo had ik nog een half pak cannelloni in huis. Ik dacht: daar gaan we eens iets mee maken. En oh em gee, dat was lekker!

Cannelloni, ricotta en spinazie zijn ongeveer een heilige graal samen. Het is net als tosti’s ham/kaas. Als je er iets anders op doet, is dat toch een beetje gek. Dus dacht ik: prima, if it works it works. Daar doen we niks aan. Maar ik had zin in zalm. Want, wanneer heeft Milou geen zin in zalm? En dus besloot ik onderstaande zelfverzonnen cannelloni te maken:

Cannelloni a la Milou

Benodigdheden voor twee personen:
Half pak Cannelloni
Bakje ricotta (250g)
Zak spinazie
Gerookte zalm (200g)
Een prei
Tomatensaus
Mozzarella
Knoflook
Basilicum

Het is vrij simpel. Warm de oven op 180 graden. Nadat je alles schoon hebt gemaakt snij je de prei. Die bak je in een koekenpan. Vervolgens gooi je er steeds een handje spinazie bij, tot die geslonken is. Op het eind gooi je er gerookte zalm bij, die je in stukjes hebt gesneden, en daarna nog ricotta. Je kunt het kruiden met peper en zout als je wilt. Vervolgens vul je de cannelloni. Ik doe dit altijd met een theelepel. Dan schep ik het mengsel op de opening, en met het steeltje van de lepel zorg ik dat het in de cannelloni verdwijnt. Als je de cannelloni met de onderkant in je handpalm zet, dan valt er niks uit. Stop ze lekker vol, je leeft maar één keer. Vul een ovenschotel met de helft van de  tomatensaus, en leg daarop de cannelloni. Gooi er daarna de rest van de tomatensaus overheen. Snij de mozzarella en basilicum klein, en verdeel het over de cannelloni. Gooi als laatste de knoflook erover, en bak de cannelloni zo’n 30 minuten op 180 graden.

Ik hoop dat jullie het net zo lekker vinden als ik. Ik vind de ingrediënten heel goed bij elkaar passen. Enjoy!

Gaan jullie het maken?

Plaats een reactie